1a edició del postgrau en Projecte de Ciutat i Territori Cultural, en col·laboració amb la Universidad Americana (UAM) de Nicaragua

Els estudiants de la 1a edició del postgrau en Projecte de Ciutat i Territori Cultural, organitzat amb la col·laboració de la Universitat Americana (UAM) de Nicaragua, han participat en el Taller de Projecte de Ciutat i Territori Cultural, com a darrera assignatura del postgrau, abans de la presentació del projecte final. Aquest taller és la millor oportunitat perquè els participants se submergeixin en la realitat urbana i territorial del context centreamericà.

Al taller presencial es van visitar dos centres històrics de Nicaragua, la ciutat de Granada i León, per conèixer de prop l’experiència dels projectes de revitalització d’aquestes ciutats patrimonials. Des de la coordinació del postgrau s’agraeix la col·laboració de l’Agència Espanyola de Cooperació Internacional per al Desenvolupament (AECID) a Nicaragua en aquesta valuosa experiència d’aprenentatge per als participants.

Durant aquest taller final, els estudiants han pogut aplicar els coneixements adquirits en una sèrie d’exercicis pràctics i projectes col·laboratius que aborden problemes reals de planificació urbana i territorial. Aquest enfocament pràctic els ha permès desenvolupar solucions innovadores i sostenibles aplicables a la gestió del patrimoni cultural i el paisatge, la planificació urbanística i l’ordenament territorial.

La proposta del postgrau en Projecte de Ciutat i Territori Cultural s’enfoca a la planificació urbana i territorial, mitjançant quatre eixos clau: el patrimoni, el paisatge cultural, la planificació urbanística i l’ordenament territorial, i l’espai públic des d’un enfocament de gènere i inclusió social. Aquests 4 grans blocs vertebradors són considerats essencials per respondre a les demandes del context centreamericà, especialment pel que fa als processos de modernització i transformació de l’economia i el territori, el desenvolupament social sostenible i els principis de les agendes urbanes, tant nacionals com internacionals.

El postgrau, que s’ofereix en modalitat semipresencial, el dirigeix ​​el professor Carles Llop del Departament d’Urbanisme, Territori i Paisatge de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC).