Construmat 2024, amb la participació de professors UPC School i el soci col·laborador ITeC

Del 21 al 23 de maig de 2024, el recinte Gran Via de Fira de Barcelona va acollir una nova edició de Construmat, la cita de referència en innovació i sostenibilitat al sector de la construcció. L’ITeC, soci estratègic de la UPC School, i els directors acadèmics Yanina Ibáñez i Eloi Coloma van tenir una participació destacada.

Construmat és un esdeveniment únic que connecta milers de professionals del sector amb un objectiu comú: transformar aquest sector a través de la sostenibilitat, la transversalitat i la digitalització. Des de la planificació fins a l’execució, la tecnologia està revolucionant totalment la manera com construïm.

Alguns dels docents de la UPC School i partners dels nostres programes formatius són agents protagonistes de primera línia en aquest procés de transformació que viu el sector. Van compartir el seu coneixement i experiència en aquestes sessions:

Yanina Ibañez, codirectora acadèmica del postgrau en Arquitectura Bioclimàtica i Certificacions: LEED, BREEAM, PASSIVHAUS i CTE, va impartir una ponència sobre les certificacions energètiques als edificis. La seva participació va estar emmarcada en les sessions de The Circular Network ofertes per Technal, un espai dedicat a arquitectes i professionals de la construcció per fomentar el coneixement sobre circularitat i descarbonització al sector.

Eloi Coloma, director acadèmic del màster de formació permanent en BIM Management. Transformació Digital i Nous Models de Negoci, va participar com a ponent en la taula rodona: “Disrupció Digital: Navegant cap al futur amb la Transformació Digital”, acompanyat d’Anna Puigdevall Sagrera, Lluís Canals Álvarez i Jaume Homs.

L’ITeC – Institut de Tecnologia de la Construcció, soci estratègic del postgrau en Sostenibilitat Digital a la Construcció de la UPC School, va facilitar a Construmat un espai de reflexió al voltant de temàtiques emergents per al sector com: digital lean, industrialització sostenible, economia circular, descarbonització i innovació en materials.

L’aposta que fem des de la UPC School per impulsar el talent dels professionals del sector de la construcció i dotar-los de la capacitació necessària en aquesta nova era, ens porta a ser part, com a soci global partners, del Barcelona ConTech Hub, el nou ecosistema innovació del sector de la construcció. Aquesta iniciativa sorgeix del mateix Institut de Tecnologia de la Construcció de Catalunya – ITeC i la plataforma d’innovació The Building Squad Ventures amb l’objectiu de crear un punt de trobada per a totes aquelles empreses i professionals involucrats en el procés de transformació que viu el sector cap a un model més digital, productiu i sostenible.